Welke gegevens moet ik aanleveren?
Om te kunnen bepalen of u in aanmerking komt voor een sociale huurwoning hebben wij gegevens van u nodig. Hieronder leest u welke dit zijn en u hoe uw gegevens kunt aanleveren.
Inkomensgegevens
U kunt uw inkomensgegevens snel, makkelijk en veilig digitaal delen via MijnOverheid. Log in bij WoningNet via deze link en start met delen. U heeft hiervoor een DigiD nodig.
DigiD
Heeft u nog geen DigiD, log dan in via deze link.
Digitale inkomensverklaring live
Vanaf 2 april 2024 kunnen woningzoekenden in de regio Utrecht hun inkomens- en persoonsgegevens via een directe koppeling met MijnOverheid delen met WoningNet. Je gegevens delen was nog nooit zo makkelijk en veilig. Ook het inschrijfproces van WoningNet is vernieuwd.
Verbeteringen
Je inkomensgegevens delen via de koppeling kon al. Met de vernieuwde koppeling kan WoningNet ook je persoonsgegevens controleren via MijnOverheid. Dit maakt het zoeken naar een woning nog makkelijker, het voorkomt fraude en het verhuurproces wordt nog efficiënter.
Niet verplicht
We snappen dat niet iedereen handig is met computers. Daarom blijft het mogelijk om je gegevens op een andere manier te delen.
Wil je weten hoe het werkt?
Kijk dan gauw op de website van WoningNet: DᾹK regio Utrecht. Hier vind je bijvoorbeeld korte instructievideo’s.
Woningacceptatie
Om te bepalen of je de woning kan huren hebben wij je inkomensgegevens nodig. Die lever je snel, makkelijk en veilig aan via MijnOverheid. Hiervoor heb je alleen een DigiD nodig. Log in bij DᾹK regio Utrecht om het delen te starten. Of bekijk eerst de video.
Instructievideo 1: inschrijven als woningzoekende
Instructievideo 2: persoonsgegevens bevestigen (reeds ingeschreven woningzoekenden)
Instructievideo 3: inkomensgegevens delen
Instructievideo 4: combinatie van 3 en 4
Alle documenten die we hieronder noemen kunt u uploaden op WoningNet via Mijn Documenten.
Verhuurdersverklaring
Huurt u momenteel een woning? Dan hebben wij een verhuurdersverklaring nodig. Vul deel I van de verhuurdersverklaring zelf in een vraag uw verhuurder om deel II in te vullen. Huurt u al een woning van Jutphaas Wonen? Dan hebben wij geen verhuurdersverklaring nodig.
Uittreksel Basisregistratie Personen (BRP) inclusief adreshistorie
Vraag het uittreksel aan bij de gemeente waar u nu woont. Houd er rekening mee dat het een paar dagen kan duren voordat u het ontvangt. Het uittreksel hebben wij niet nodig als u al huurder bent bij Jutphaas Wonen of als u al in de gemeente Nieuwegein ingeschreven staat.
Legitimatiebewijs
Wij ontvangen van u een kopie van uw identiteitsbewijs (paspoort of identiteitskaart). Wij hebben deze kopieën nodig om te controleren wie u bent en om identiteitsfraude te voorkomen. Dit zijn wij wettelijk verplicht. Zorg ervoor dat uw legitimatiebewijs niet verlopen is.
Aanvullende inkomensgegevens
Is uw inkomen sterk gewijzigd? Lever dan aanvullende inkomensgegevens aan, zoals loonstroken, uitkeringsspecificaties of pensioenspecificaties. Doe dit ook als uw inkomen onbekend is bij de belastingdienst. Zelfstandig ondernemers leveren een winst- en verliesrekening over het afgelopen jaar of een prognose over het lopende jaar in. Kloppen uw inkomensgegevens nog? Dan hoeft u geen aanvullende inkomensgegevens aan te leveren.
Echtscheidingsconvenant of ouderschapsplan
Deze documenten hebben wij alleen nodig als u de zorg voor uw minderjarigen kind(eren) deelt met uw ex-partner.