Kunt u de huur niet op tijd betalen of heeft u huurachterstand? Neemt u dan zo snel mogelijk contact met ons op. Bel 030 – 608 31 31 of ga naar het klantportaal Mijn.Jutphaas.nl.
Mogelijk kan een betalingsregeling worden afgesproken om de huur in termijnen te betalen (gratis). Om te bepalen of u hiervoor in aanmerking komt vragen wij altijd naar de oorzaak van de huurachterstand en naar uw persoonlijke en financiële situatie. U mag maximaal één keer per jaar een betalingsregeling treffen.
Bij huurachterstand krijgt u een betalingsherinnering. Als u niet betaalt en geen betalingsregeling afsluit, dragen wij de vordering over aan de deurwaarder. Voor het incasseren van de vordering rekent de deurwaarder kosten aan u door.
Vroegsignalering!
Hoe eerder betalingsachterstanden worden gesignaleerd, hoe makkelijker het is om hulp te bieden.
Sinds 1 januari 2021 zijn wij wettelijk verplicht om huurachterstand in een vroeg stadium te melden bij de landelijke Vindplaats voor schulden (VPS). Jutphaas Wonen kan huurachterstand bij VPS melden als de huur meer dan 30 dagen te laat betaald wordt. Via VPS krijgen gemeente Nieuwegein en Geynwijs melding van de achterstand. Zij zoeken contact met u over achterstand en bieden hulp bij financiële zorgen of schulden. Stelt u de hulp niet op prijs, maak dan bezwaar via het klantportaal Mijn.Jutphaas.nl.