Logo Jutphaas Wonen
Contrast
Dyslexie
Mijn Jutphaas
Mijn Jutphaas
  • Ik huur
  • Ik zoek
  • Projecten
  • Communicatie
  • Over ons
  • Contact
  • Nieuws
Huur
  • Huur betalen
  • Huurtoeslag
  • Problemen met huur betalen
  • Huurverhoging
  • Huur opzeggen
Onderhoud & Reparatie
  • Storingsnummers
  • Reparatieverzoek indienen
  • Klein – en dagelijks onderhoud
  • Grootschalig onderhoud
  • Zelf klussen
  • Schade
Voor de huurder
  • Wet goed verhuurderschap
  • Huurdersplatform
  • Huurreglement
  • Energie besparen
  • Klanttevredenheid
  • Hulp nodig?
  • Zelf regelen
  • Overlast melden
  • Huurkrant 2025
Verandering woonsituatie
  • Wijziging woonsituatie
  • Inwoning
  • Huisbewaring
  • Medehuurder
Een sociale huurwoning
  • Reageren op een woning
  • Aanleveren van gegevens
  • Woningaanbod
  • Voorrangsregeling Van Groot naar Beter
  • Woningruil
Bijzondere woonvormen
  • Senioren
  • Verzorgd Wonen
  • Fokuswoningen
  • Gemeenschappelijk Wonen
  • Ateliers
Vrije sector
  • Een huurwoning in de vrije sector
  • Een koopwoning
Projecten
  • Anna van Rijnkade
  • Hoeverijk
  • Huis Mandala
Communicatie
  • Post
Juridische documenten
  • Cookiebeleid (EU)
  • Privacyverklaring (EU)
  • Imprint
Organisatie
  • Dit zijn wij
  • Hier staan wij voor
  • Onze koers
  • Onze resultaten
  • Onze Raad van Commissarissen
  • Onze statuten en reglementen
  • Privacy
  • Werken bij Jutphaas Wonen
Home › Veelgestelde vragen

Betalen

Hoe betaal ik mijn huur?

U zorgt ervoor dat de huur uiterlijk op de 1e van iedere maand op onze rekening staat.
U kunt de huur betalen door:
• Ons te machtigen. De huur wordt dan automatisch van uw rekening afgeschreven.
• Zelf over te maken. Dit kost € 2,00 extra per maand omdat wij uw betaling handmatig moeten verwerken. Ons rekeningnummer is IBAN-nummer NL92ABNA0453540252.
• Te pinnen bij ons op kantoor (Montageweg 1, Nieuwegein). Dit kost € 2,00 extra
per maand
 omdat wij uw betaling handmatig moeten verwerken.
U bent welkom op werkdagen tussen 9.00 uur en 12.00 uur.

In het klantportaal Mijn.Jutphaas.nl kunt u zelf uw gegevens zoals uw telefoonnummer en e-mailadres wijzigen. Ook kunt u zien hoeveel huur u per maand moet betalen.

Betalingsregeling

Ik kan de huur niet betalen. Wat nu?

Een betalingsregeling treffen Kunt u de huur niet op tijd betalen? Neemt u dan zo snel mogelijk contact met ons op. Bel 030 – 608 31 31. Vaak is het mogelijk een regeling te treffen om de huur in termijnen te betalen (gratis). U mag maximaal één keer per jaar een betalingsregeling treffen. Als u de huur niet op tijd betaalt, ontvangt u een betalingsherinnering. Als u niet betaalt en geen betalingsregeling afsluit, kunnen wij de vordering aan de deurwaarder geven. Voor het incasseren van de vordering rekent de deurwaarder kosten aan u door.

Dringend een woning nodig

Hoe reageren ik op een woning?

Als er een sociale huurwoning vrijkomt, adverteren wij de woning op www.woningnetregioutrecht.nl. Daar kunt u reageren op de woning en geeft u aan dat u belangstelling heeft voor de woning.

Woningzoekenden die reageren op een sociale huurwoning worden door een computersysteem op volgorde gezet. Deze volgorde wordt bepaald op basis van de wachttijd van de woningzoekenden. Woningzoekenden met een urgentieverklaring hebben hierbij voorrang.

Huuropzeggen

Huur opzeggen. Hoe doe ik dat?

Wilt u de huur opzeggen, vul dan het opzeggingsformulier in. De hoofdhuurder en eventuele medehuurder moeten het formulier ondertekenen. 

U kunt de huurovereenkomst op elke dag van de maand beëindigen. Er geldt een opzegtermijn van minimaal één maand.

Ook kunt u via Mijn.jutphaas.nl een vraag aan ons stellen of gegevens bekijken en/of wijzigen. Heeft u nog geen inloggegevens en wilt u toegang tot Mijn.jutphaas.nl, bel dan 030 – 608 31 31.

Jutphaas

Wie zijn wij?

Jutphaas Wonen is een kleine, (lokaal) betrokken en slagvaardige woningcorporatie met circa 1.850 woningen en 30 overige verhuureenheden (garages, bedrijfsruimten en kunstenaarsateliers) in Nieuwegein. Onze missie en onze samenwerkingspartners staan in ons ondernemingsplan.

Klussen

Wat mag ik zelf klussen aan mijn woning?

U heeft uw eigen smaak en ideeën als het gaat om het inrichten en aanpassen van uw woning. Jutphaas Wonen werkt daar graag aan mee. Al stellen we aan de verandering die u wilt aanbrengen wel eisen. Voor sommige veranderingen kunt u zelfs een vergoeding ontvangen als u de woning verlaat. U leest alles over het veranderen van uw woning in onze brochure ‘Klussen in uw woning’.

Overlast

Hoe kan ik overlast melden?

Als u overlast ervaart van buren of buurtbewoners, probeert u dan eerst om de overlast met hen te bespreken. Mensen weten vaak niet dat zij overlast veroorzaken. Een persoonlijk gesprek helpt vaak om de overlast te stoppen.

Komt u er samen niet uit dan kunt u contact opnemen met Buurtbemiddeling Nieuwegein. Zij geven informatie, gaan met beide partijen in gesprek en helpen partijen om samen een oplossing te vinden. De hulp van Buurtbemiddeling Nieuwegein is gratis.

Soms lukt het niet om het samen de problemen op te lossen en/of kan Buurtbemiddeling Nieuwegein u niet helpen. Dan kunt u de overlast bij ons melden door het formulier Overlast melden in te vullen. In samenspraak met u bepalen wij dan hoe de overlast het beste opgelost kan worden. Vaak is een brief sturen al voldoende, soms is een juridische procedure nodig om de overlast te stoppen.

Is er sprake van een gevaarlijke situatie of heeft u nog vragen, neem dan tijdens openingstijden contact met ons op via 030 – 608 31 31.

Overlast met bomen

Wat moet ik doen bij overlast met bomen?

https://www.nieuwegein.nl/boombeschermingsplan/

Reparatieverzoek indienen

Hoe dien je een reparatieverzoek in?

Uw reparatieverzoeken kunt u telefonisch bij ons melden. U belt dan 030 – 608 31 31. Als u keuze 2 aangeeft dan komt u bij Coen Hagedoorn terecht. Reparatieverzoeken per mail kunnen via ‘Mijn.Jutphaas.nl’ de hele dag en nacht aan ons worden doorgegeven. We moedigen u aan om meer van deze mogelijkheid gebruik te maken. Wij zetten de email direct door naar Coen Hagedoorn en dan wordt u door hen gebeld om het reparatieverzoek te bespreken en zo nodig een afspraak te maken.  

Hoe dient u een reparatieverzoek in?

Wij zetten het voor u op een rij:

  • Uw reparatieverzoeken kunt u telefonisch bij ons melden, u belt 030 – 608 31 31. Als u keuze 2 aangeeft dan komt u bij Coen Hagedoorn terecht.
  • U kunt uw reparatieverzoek elke werkdag melden tussen 8.00 en 16.30 uur.
  • U kunt uw reparatieverzoek ook melden via ‘Mijn.Jutphaas.nl’. Andere storingen aan bijvoorbeeld uw centrale verwarming, stadsverwarming, glasbreuk, lift of verstopping kunt u rechtstreeks bij de partijen melden die dit onderhoud verzorgen. Als het goed is heeft u in de meterkast een sticker waarop de namen en telefoonnummers van deze partijen staan.

Wijzigen woonsituatie

Hoe kan ik mijn partner bij laten schrijven op dit adres?

Als er iets verandert in uw woonsituatie, dan moet u ons dat altijd laten weten. Wij willen graag weten wie er in onze woningen wonen. Dit om woonfraude, over-bewoning en overlast te voorkomen. Iemand kan zich alleen op uw adres in laten schrijven bij de gemeente, als wij daar toestemming voor geven.

Uw gegevens wijzigen

Als uw persoonlijke situatie verandert, laat het ons dan weten. In het klantportaal Mijn.Jutphaas.nl kunt u zelf uw gegevens zoals uw telefoonnummer en e-mailadres wijzigen.

Ik ga scheiden. Wat nu?

Als er iets verandert in uw woonsituatie, dan moet u ons dat altijd laten weten. Wij willen graag weten wie er in onze woningen wonen. Dit om woonfraude, over-bewoning en overlast te voorkomen. Iemand kan zich alleen op uw adres in laten schrijven bij de gemeente, als wij daar toestemming voor geven.

Uw gegevens wijzigen

Als uw persoonlijke situatie verandert, laat het ons dan weten. In het klantportaal Mijn.Jutphaas.nl kunt u zelf uw gegevens zoals uw telefoonnummer en e-mailadres wijzigen.

Jutphaas Wonen
Montageweg 1 3433 NT Nieuwegein
030 - 608 31 31
copyright 2025 Jutphaas Wonen | site: De Heren Van
  • Ik huur
    • Huur
      • Huur betalen
      • Huurtoeslag
      • Problemen met huur betalen
      • Huurverhoging
      • Huur opzeggen
    • Onderhoud & Reparatie
      • Storingsnummers
      • Reparatieverzoek indienen
      • Klein – en dagelijks onderhoud
      • Grootschalig onderhoud
      • Zelf klussen
      • Schade
    • Voor de huurder
      • Wet goed verhuurderschap
      • Huurdersplatform
      • Huurreglement
      • Energie besparen
      • Klanttevredenheid
      • Hulp nodig?
      • Zelf regelen
      • Overlast melden
      • Huurkrant 2025
    • Verandering woonsituatie
      • Wijziging woonsituatie
      • Inwoning
      • Huisbewaring
      • Medehuurder
  • Ik zoek
    • Een sociale huurwoning
      • Reageren op een woning
      • Aanleveren van gegevens
      • Woningaanbod
      • Voorrangsregeling Van Groot naar Beter
      • Woningruil
    • Bijzondere woonvormen
      • Senioren
      • Verzorgd Wonen
      • Fokuswoningen
      • Gemeenschappelijk Wonen
      • Ateliers
    • Vrije sector
      • Een huurwoning in de vrije sector
      • Een koopwoning
  • Projecten
    • Projecten
      • Anna van Rijnkade
      • Hoeverijk
      • Huis Mandala
  • Communicatie
    • Communicatie
      • Post
    • Juridische documenten
      • Cookiebeleid (EU)
      • Privacyverklaring (EU)
      • Imprint
  • Over ons
    • Organisatie
      • Dit zijn wij
      • Hier staan wij voor
      • Onze koers
      • Onze resultaten
      • Onze Raad van Commissarissen
      • Onze statuten en reglementen
      • Privacy
      • Werken bij Jutphaas Wonen
  • Contact
  • Nieuws
Jutphaas Wonen
Beheer toestemming
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door je Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}