U zorgt ervoor dat de huur uiterlijk op de 1e van iedere maand op onze rekening staat.
U kunt de huur betalen door:
• Ons te machtigen. De huur wordt dan automatisch van uw rekening afgeschreven.
• Zelf over te maken. Dit kost € 2,00 extra per maand omdat wij uw betaling handmatig moeten verwerken. Ons rekeningnummer is IBAN-nummer NL92ABNA0453540252.
• Te pinnen bij ons op kantoor (Montageweg 1, Nieuwegein). Dit kost € 2,00 extra
per maand omdat wij uw betaling handmatig moeten verwerken.
U bent welkom op werkdagen tussen 9.00 uur en 12.00 uur.
In het klantportaal Mijn.Jutphaas.nl kunt u zelf uw gegevens zoals uw telefoonnummer en e-mailadres wijzigen. Ook kunt u zien hoeveel huur u per maand moet betalen.
Een betalingsregeling treffen Kunt u de huur niet op tijd betalen? Neemt u dan zo snel mogelijk contact met ons op. Bel 030 – 608 31 31. Vaak is het mogelijk een regeling te treffen om de huur in termijnen te betalen (gratis). U mag maximaal één keer per jaar een betalingsregeling treffen. Als u de huur niet op tijd betaalt, ontvangt u een betalingsherinnering. Als u niet betaalt en geen betalingsregeling afsluit, kunnen wij de vordering aan de deurwaarder geven. Voor het incasseren van de vordering rekent de deurwaarder kosten aan u door.
Als er een sociale huurwoning vrijkomt, adverteren wij de woning op www.woningnetregioutrecht.nl. Daar kunt u reageren op de woning en geeft u aan dat u belangstelling heeft voor de woning.
Woningzoekenden die reageren op een sociale huurwoning worden door een computersysteem op volgorde gezet. Deze volgorde wordt bepaald op basis van de wachttijd van de woningzoekenden. Woningzoekenden met een urgentieverklaring hebben hierbij voorrang.
Wilt u de huur opzeggen, vul dan het opzeggingsformulier in. De hoofdhuurder en eventuele medehuurder moeten het formulier ondertekenen.
U kunt de huurovereenkomst op elke dag van de maand beëindigen. Er geldt een opzegtermijn van minimaal één maand.
Ook kunt u via Mijn.jutphaas.nl een vraag aan ons stellen of gegevens bekijken en/of wijzigen. Heeft u nog geen inloggegevens en wilt u toegang tot Mijn.jutphaas.nl, bel dan 030 – 608 31 31.
Jutphaas Wonen is een kleine, (lokaal) betrokken en slagvaardige woningcorporatie met circa 1.850 woningen en 30 overige verhuureenheden (garages, bedrijfsruimten en kunstenaarsateliers) in Nieuwegein. Onze missie en onze samenwerkingspartners staan in ons ondernemingsplan.
U heeft uw eigen smaak en ideeën als het gaat om het inrichten en aanpassen van uw woning. Jutphaas Wonen werkt daar graag aan mee. Al stellen we aan de verandering die u wilt aanbrengen wel eisen. Voor sommige veranderingen kunt u zelfs een vergoeding ontvangen als u de woning verlaat. U leest alles over het veranderen van uw woning in onze brochure ‘Klussen in uw woning’.
Als u overlast ervaart van buren of buurtbewoners, probeert u dan eerst om de overlast met hen te bespreken. Mensen weten vaak niet dat zij overlast veroorzaken. Een persoonlijk gesprek helpt vaak om de overlast te stoppen.
Komt u er samen niet uit dan kunt u contact opnemen met Buurtbemiddeling Nieuwegein. Zij geven informatie, gaan met beide partijen in gesprek en helpen partijen om samen een oplossing te vinden. De hulp van Buurtbemiddeling Nieuwegein is gratis.
Soms lukt het niet om het samen de problemen op te lossen en/of kan Buurtbemiddeling Nieuwegein u niet helpen. Dan kunt u de overlast bij ons melden door het formulier Overlast melden in te vullen. In samenspraak met u bepalen wij dan hoe de overlast het beste opgelost kan worden. Vaak is een brief sturen al voldoende, soms is een juridische procedure nodig om de overlast te stoppen.
Is er sprake van een gevaarlijke situatie of heeft u nog vragen, neem dan tijdens openingstijden contact met ons op via 030 – 608 31 31.
Uw reparatieverzoeken kunt u telefonisch bij ons melden. U belt dan 030 – 608 31 31. Als u keuze 2 aangeeft dan komt u bij Coen Hagedoorn terecht. Reparatieverzoeken per mail kunnen via ‘Mijn.Jutphaas.nl’ de hele dag en nacht aan ons worden doorgegeven. We moedigen u aan om meer van deze mogelijkheid gebruik te maken. Wij zetten de email direct door naar Coen Hagedoorn en dan wordt u door hen gebeld om het reparatieverzoek te bespreken en zo nodig een afspraak te maken.
Wij zetten het voor u op een rij:
Als er iets verandert in uw woonsituatie, dan moet u ons dat altijd laten weten. Wij willen graag weten wie er in onze woningen wonen. Dit om woonfraude, over-bewoning en overlast te voorkomen. Iemand kan zich alleen op uw adres in laten schrijven bij de gemeente, als wij daar toestemming voor geven.
Uw gegevens wijzigen
Als uw persoonlijke situatie verandert, laat het ons dan weten. In het klantportaal Mijn.Jutphaas.nl kunt u zelf uw gegevens zoals uw telefoonnummer en e-mailadres wijzigen.
Als er iets verandert in uw woonsituatie, dan moet u ons dat altijd laten weten. Wij willen graag weten wie er in onze woningen wonen. Dit om woonfraude, over-bewoning en overlast te voorkomen. Iemand kan zich alleen op uw adres in laten schrijven bij de gemeente, als wij daar toestemming voor geven.
Uw gegevens wijzigen
Als uw persoonlijke situatie verandert, laat het ons dan weten. In het klantportaal Mijn.Jutphaas.nl kunt u zelf uw gegevens zoals uw telefoonnummer en e-mailadres wijzigen.